Innowacja pedagogiczna „Licealiści czytają dzieciom”

Dnia 04.12.2018 r. uczennice klasy 2f, tj. Klaudia Cwalina, Julia Kobrzyńska, Wiktoria Sieruta oraz Zuzanna Zięba poprowadziły pod kierunkiem p. Ewy Bystrzyńskiej (psychologa szkolnego) w grupie 5 – latków „Pszczółki” zajęcia edukacyjne w ramach Innowacji Pedagogicznej: „Licealiści czytają dzieciom”; temat zajęć: „Być innym w grupie to przywilej czy utrapienie?” – kategoria „inności”.

Młodzież zapoznała dzieci z tekstem bajki pt. „Elmer” Dawida McKee; zachęcała je do odpowiedzi na pytania związane z treścią książki. Kolejnymi elementami zajęć były: namalowanie przez przedszkolaki słonia Elmara, wystawa prac i pamiątkowe zdjęcie; wspólna zabawa z wykorzystaniem animacyjnej chusty Klanza, gra w kolory nawiązująca do treści bajki oraz z towarzyszeniem podkładu muzycznego. Na zakończenie spotkania dzieci odrysowały swoją dłoń, którą pokolorowały (zostały one podpisane ich imieniem). Jego zwieńczeniem była zabawa w „Raz-dwa-trzy Baba Jaga patrzy” oraz „Chodzi lisek koło drogi”.

Dnia 04.12.2018 r. uczniowie klasy 2f, tj. Izabela Dzbeńska, Eryk Grono, Katarzyna Prusaczyk, Patrycja Walkowiak poprowadzili pod kierunkiem p. Izabeli E. Dąbrowskiej (pedagoga szkolnego) w grupie 6 – latków „Motylki” zajęcia edukacyjne w ramach Innowacji Pedagogicznej: „Licealiści czytają dzieciom”; temat zajęć: „Obcy” wśród nas – czy należy oceniać innych, jeśli ich nie znamy?

Młodzież zapoznała dzieci z tekstem bajki pt. „Żabka i obcy” Max’a Velthuijs’a; zachęcała je do odpowiedzi na pytania związane z treścią książki. Kolejnym elementem zajęć było przekazanie osobie siedzącej obok, co się w niej lubi (np. „Jesteś moim przyjacielem, dobrym kolegą, jesteś miła, masz ładny uśmiech”). Uczniowie prezentowali dzieciom (podział na grupy) różne słowa. Ich zadaniem było narysowanie tego, z czym dane słowo im się kojarzy (np. I gr. morze: statek, fale, ryby itp.; II gr. noc: łóżko, księżyc, gwiazdy, kołdra itp.; III gr. las: drzewa, ptaki, grzyby, sarny itp.). Prace dzieci zostały omówione, wykonano pamiątkowe zdjęcia. W dalszej części spotkania przedszkolaki budowały w grupach wieżę z drewnianych klocków, bawiły się z wykorzystaniem animacyjnej chusty Klanza, odrysowały swoją dłoń, którą pokolorowały (zostały one podpisane ich imieniem).

Na pożegnanie wszyscy uczestnicy zajęć otrzymali słodkie upominki.

Pedagog i psycholog

„Licealiści Czytają Dzieciom” (04.12.2018)